Site icon ota24.gr

Υπ. Παιδείας: Το νέο σχολικό έτος ξεκινά με καινοτομίες και επιστροφή στην κανονικότητα

Χωρίς μάσκες αλλά με έξι καινοτομίες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές μετά από 2,5 χρόνια πανδημίας και αυστηρών πρωτοκόλλων που εφαρμόστηκαν όλο αυτό το διάστημα.

Η επιστροφή των παιδιών στις τάξεις αναμένεται να γίνει με «χαλαρότητα». Αυτό που μελετάται και αναμένεται να εξεταστεί από την επιστημονική επιτροπή, προκειμένου να υπάρξει εισήγηση στο υπουργείο Παιδείας πέραν της χρήσης μάσκας ή μη, είναι το κατά πόσο οι μαθητές θα προσέλθουν με σελφ τεστ.

Το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη φορά τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου για τον αγιασμό και η σχολική χρονιά σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, φέρει σημαντικές με σημαντικές καινοτομίες:

α) Σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Συνολικά υλοποιήσαμε 25.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε 2 χρόνια. Σημειωτέον, τα τελευταία 12 χρόνια στην εκπαίδευση δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός.

β) Επέκταση ολοήμερου: 

– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.

– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).

– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.

– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της  διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Παράλληλα, το Υπουργείο έχει υλοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις που θεσμοθέτησε:
Για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση:

 

Exit mobile version