ΑποφάσειςΥπουργεία

Υπουργείο Μεταφορών: Φέρνει τα πάνω κάτω με το δίπλωμα για μικρές μοτοσυκλέτες

Με βάση το ΦΕΚ που έχει δημοσιευτεί, κάποιος που θέλει να οδηγήσει μηχανή έως 125 κυβικά δεν θα χρειάζεται πλέον να έχει δίπλωμα, αλλά αρκεί να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Β’. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την αντίδραση της Π.Σ.Ε.Ο που εξέδωσε Δελτίου Τύπου με αφορμή το γεγονός τονίζοντας, ότι η μηχανή συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά από το αυτοκίνητο και το σημαντικότερο ότι κάθε χρόνο χάνονται χιλιάδες άνθρωποι από τροχαία με μηχανές.

Καταργείται η υποχρεωτική κατοχή διπλώματος οδήγησης για μηχανές μέχρι 125 κυβικά και απελευθερώνεται η ελεύθερη και χωρίς δίπλωμα, οδήγηση μηχανής που εμπίπτουν στην συγκεκριμένη κατηγορία. «Ο πιο απλός πολίτης καταλαβαίνει πως αυτό είναι ταφόπλακα. Πρόκειται για τις μηχανές που εμπλέκονται στα περισσότερα ατυχήματα» λέει στο Dnews ο κ. Ζωγράφος και συνεχίζει «Μίλησα με το υπουργείο και αυτό που μου λένε είναι ότι… θα το δουν.  Πρόκειται για απόφαση πολύ επικίνδυνη και απορώ ποιος σκέφτηκε κάτι τόσο εγκληματικό, πρέπει να αποσυρθεί άμεσα».

Η ανακοίνωση της Π.Σ.Ε.Ο.

Μετά το “μαγείρεμα” και την μετατροπή των αδειών οδήγησης μοτοποδηλάτων σε ΑΜ, η συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσυκλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. Δεν έχει θέση μια τέτοια “νομοθεσία-ντροπή” σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα.

Και για να επαναλάβουμε τα αυτονόητα, τα οποία δυστυχώς ο νομοθέτης αγνοεί:

  • Η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής.
  • Είναι “όχημα μονής γραμμής”, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου.
  • Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσυκλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Δήλωση Ά. Γεωργιάδη για την εκλογή του Προέδρου της ΕΑΑΔΗΣΥ

Ioannis Terzakis

Έργα ΕΣΠΑ Τεχνολογίας και Πληροφορικής ύψους 738.000.000 ευρώ

Ioannis Terzakis

ΥΠΟΙΚ: Εφάπαξ ειδικό βοήθημα επανασύνδεσης ρεύματος – Ποιοι το δικαιούνται (ΦΕΚ)

@dmin

Γράψτε ένα σχόλιο

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα