Οδηγός του Πολίτη

Απάτη στο Facebook: Να σε ρωτήσω κάτι.. Έχεις μήπως λογαριασμό στην τράπεζα Πειραιώς?

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν και στην Τρίπολη οι καταγγελίες συμπολιτών μας που έπεσαν θύματα διαδικτυακής απάτης.

Συγκεκριμένα, επιτήδειοι κατάφεραν να “χακάρουν” τη σελίδα τους στο Facebook και έστειλαν ομαδικά μηνύματα μέσω του Messenger στα οποία ζητούσαν χρήματα.

Τα μηνύματα που λάμβαναν οι παραλήπτες ανέφεραν…

“Καλησπέρα. Τι  κάνεις;!! Εγώ έχω τρεχαματα τώρα.Έχασα το πόρτοφολι μου. Να σε ρωτήσω κάτι.. Έχεις μήπως λογαριασμό στην τράπεζα Πειραιώς(e banking ή winbank) ;Θέλω μια μεγάλη χάρη.έχασα και την κάρτα τραπέζης”.

“Έχει η Πειραιώς μια υπηρεσία μέσω ebanking που λέγεται ΛΕΦΤΆ ΣΤΟ ΛΕΠΤΌ. Βάζεις πόσο και σου δίνει έναν κωδικό με τον οποίο μπορεί ο άλλος να τραβήξει το ποσό από άλλο ΑΤΜ χωρίς κάρτα. Μπορείς να μου στείλεις έναν κωδικό για 600 ευρώ και θα σου βάλω αυριο πρωί 620 .μέχρι τις 11:00 σίγουρα”.

Χρήσιμες οδηγίες από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος 

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος επιβεβαιώνει ότι το τελευταίο διάστημα καταγγέλλονται πολλές περιπτώσεις παραβίασης λογαριασμών σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια εξαπάτησης των υπόλοιπων επαφών με απατηλά μηνύματα από την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες:

– Να μην ανοίγουν συνδέσμους ή ύποπτα επισυναπτόμενα αρχεία τα οποία αποστέλλονται μέσω εφαρμογών χωρίς την προηγούμενη εξακρίβωση του αποστολέα

– Να ασφαλίζουν με έλεγχο ταυτότητας 2 παραγόντων τους λογαριασμούς τους, ώστε και σε περίπτωση που εισάγουν τα στοιχεία εισόδου σε παραπλανητικές ιστοσελίδες (Phishing pages) να μην καταστεί δυνατή η είσοδος στους λογαριασμούς τους

– Να αποσυνδέονται από τους λογαριασμούς κάθε φορά μετά τη περιήγησή τους

– Σε περίπτωση παραβίασης λογαριασμού και ανάκτησης αυτού, να ειδοποιούνται άμεσα οι επαφές του θύματος για το περιστατικό για την μη αποστολή των χρημάτων με οποιοδήποτε τρόπο

– Σε περίπτωση αποστολής χρημάτων, να επικοινωνούν άμεσα με την τράπεζα προκειμένου να ακυρωθεί η εντολή της αποστολής των χρημάτων

– Σε περίπτωση αποστολής των στοιχείων πιστωτικής – χρεωστικής κάρτας να επικοινωνούν άμεσα με το τραπεζικό ίδρυμα, προκειμένου να ακυρωθεί η κάρτα και να αμφισβητηθεί κάθε συναλλαγή με αυτήν

– Σε περίπτωση γνωστοποίησης στοιχείων εισόδου σε λογαριασμό ηλεκτρονικού πορτοφολιού, να αλλάξουν άμεσα κωδικό πρόσβασης και να βεβαιωθούν αν έγινε συναλλαγή με αυτόν. Σε θετική περίπτωση να ζητήσουν από το τμήμα υποστήριξης της εκάστοτε εταιρείας την ακύρωση των συναλλαγών και να απευθυνθούν στις αρμόδιες αστυνομικές αρχές όταν αντιληφθούν ότι έπεσαν θύμα απάτης.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

e-ΕΦΚΑ: Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες υποχρεωτικής επιλογής εισφορών

@dmin

Υπουργείο Εργασίας: 10 ερωτήσεις – απαντήσεις για την Ασφαλιστική Ικανότητα

@dmin

e-ΕΦΚΑ: 7 ηλεκτρονικές υπηρεσίες για οφειλέτες

@dmin

Γράψτε ένα σχόλιο

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα