Σημαντικές αλλαγές για τους συμβασιούχους των Δήμων φέρνει ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης, καθώς δημιουργεί ευνοϊκότερες προϋποθέσεις για την τακτοποίηση εργαζομένων που απασχολούνται εδώ και χρόνια με συμβάσεις.
Με τις νέες ρυθμίσεις περιορίζεται η υποχρεωτική εφαρμογή της διάταξης του νόμου Βορίδη, η οποία υποχρέωνε τους Δήμους να εξαντλούν τα ένδικα μέσα ακόμη και όταν οι πρωτόδικες δικαστικές αποφάσεις δικαίωναν συμβασιούχους. Πλέον, οι δημοτικές αρχές θα έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια να αποφασίζουν αν θα ασκήσουν έφεση ή όχι, λαμβάνοντας υπόψη και τη δημοσιονομική κατάσταση κάθε Δήμου.
Παράλληλα, ιδιαίτερη μέριμνα προβλέπεται για τους εργαζόμενους σε παιδικούς, βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Οι νέες διατάξεις διευκολύνουν την παραμονή και τακτοποίησή τους, ενώ, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο, προγραμματίζονται περίπου 9.000 νέες προσλήψεις στις δημοτικές δομές παιδικής φροντίδας. Επιπλέον, θεσπίζεται νέο πλαίσιο για τις προσλήψεις προσωπικού στις συγκεκριμένες δομές, με τις διαδικασίες να εντάσσονται στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων και να πραγματοποιούνται μέσω του ΑΣΕΠ, με στόχο μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερο προγραμματισμό.
Οι αλλαγές αυτές εκτιμάται ότι θα δώσουν λύσεις σε ένα χρόνιο ζήτημα που αφορά χιλιάδες συμβασιούχους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ παράλληλα θα συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών και των δομών παιδικής φροντίδας.
