Χρηματοδότηση ύψους 8,43 εκατ. ευρώ κατανέμει το Υπουργείο Εσωτερικών σε 140 δήμους της χώρας, αποδίδοντας το 60% των εσόδων που προέκυψαν από την παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας για το 2024.
Η σχετική απόφαση, που υπογράφεται από τον υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο, αφορά παραθαλάσσιους δήμους και υλοποιείται στο πλαίσιο των προβλέψεων του νόμου 5092/2024 για τη διαχείριση και αξιοποίηση των παράκτιων περιοχών.
Τα μεγαλύτερα ποσά κατευθύνονται στους Δήμους Ρόδου, Μυκόνου, Ρεθύμνης, Ζακύνθου και Παγγαίου, ενώ σημαντικές χρηματοδοτήσεις λαμβάνουν επίσης τουριστικοί και νησιωτικοί δήμοι, όπως η Κέρκυρα, η Λευκάδα, η Σκιάθος, τα Χανιά και η Αλεξανδρούπολη.
Οι δήμοι με τις υψηλότερες χρηματοδοτήσεις
- Δήμος Ρόδου: 1.635.657,50 ευρώ
- Δήμος Μυκόνου: 1.009.238,25 ευρώ
- Δήμος Ρεθύμνης: 373.184,67 ευρώ
- Δήμος Ζακύνθου: 361.928,10 ευρώ
- Δήμος Παγγαίου: 301.369,75 ευρώ
- Δήμος Πάρου: 242.358,43 ευρώ
- Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: 193.851,11 ευρώ
- Δήμος Θάσου: 192.724,04 ευρώ
- Δήμος Δίου – Ολύμπου: 178.220,45 ευρώ
- Δήμος Χερσονήσου: 160.296,25 ευρώ
Σύμφωνα με την απόφαση, οι πόροι μπορούν να αξιοποιηθούν για λειτουργικές και επενδυτικές ανάγκες των δήμων, αλλά και για παρεμβάσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση και την προστασία των παραλιών.
Η χρηματοδότηση δίνει τη δυνατότητα στους δήμους να προχωρήσουν σε έργα συντήρησης, καθαριότητας, βελτίωσης της προσβασιμότητας και γενικότερα σε παρεμβάσεις που ενισχύουν την τουριστική ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Η κατανομή αφορά το οικονομικό έτος 2026 και αποτελεί έναν μηχανισμό επιστροφής μέρους των εσόδων από την αξιοποίηση του παράκτιου χώρου στις τοπικές κοινωνίες.
