Τη σημασία της απρόσκοπτης λειτουργίας και της περαιτέρω ενίσχυσης των Κέντρων Πρόληψης υπογράμμισε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), σε συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Σωματείου Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας.
Στη συνάντηση, παρουσία του προέδρου της ΚΕΔΕ Λάζαρου Κυρίζογλου και μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής, επιβεβαιώθηκε η κοινή θέση ότι ο θεσμός των Κέντρων Πρόληψης αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης των τοπικών κοινωνιών και πρέπει να διατηρηθεί με σταθερό θεσμικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη έγκαιρης ανανέωσης της Προγραμματικής Σύμβασης μετά το 2027, στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού, αλλά και στην ενεργότερη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον σχεδιασμό των πολιτικών πρόληψης.
Τα 75 Κέντρα Πρόληψης σε όλη τη χώρα, εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια, υλοποιούν δράσεις για την αντιμετώπιση των εξαρτήσεων και την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής υγείας, απευθυνόμενα σε σχολεία, οικογένειες, ευάλωτες ομάδες και φορείς των τοπικών κοινωνιών.
Η ΚΕΔΕ τόνισε ότι η πρόληψη αποτελεί επένδυση με σημαντικό κοινωνικό όφελος και υπογράμμισε πως απαιτείται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η αναβάθμιση του δικτύου των Κέντρων Πρόληψης. Παράλληλα, ξεκαθαρίστηκε ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρων δεν επηρεάζεται από τις γενικές προβλέψεις του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ η ΚΕΔΕ επανέλαβε τη δέσμευσή της για τη διατήρηση του τοπικού χαρακτήρα των παρεμβάσεων.
