Εργασία

ΙΕΛΚΑ: Σούπερ μάρκετ εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού

Το ΙΕΛΚΑ διαβεβαιώνει ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ κάνουν τα πάντα προκειμένου τα ελληνικά νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή καταστήματα και σε ασφαλή προϊόντα, στα οποία εξασφαλίζεται επάρκεια.

Με αφορμή την κυκλοφορία των εν λόγω δημοσιευμάτων, τα οποία ενδέχεται να δημιουργήσουν ανησυχία ή ακόμα και πανικό στο καταναλωτικό κοινό σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών στα σουπερμάρκετ, το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) διαβεβαιώνει, με ανοιχτή επιστολή προς το καταναλωτικό κοινό, ότι πρόκειται για ανυπόστατες πληροφορίες.

Το Σάββατο 21 Νοεμβρίου, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, δήλωσε ότι «καμιά ένδειξη ή απόδειξη δεν υπάρχει, δεν προκύπτει, από τους χιλιάδες ανθρώπους που έχουμε ιχνηλατήσει, για συρροές ή για επιδημιολογικά clusters στα σουπερμάρκετ ή στα σχολεία».

Στην ίδια θέση κατέληξε λίγο νωρίτερα και ο καθηγητής επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων, αναφέροντας ότι «θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί πώς μεταφράζουμε τις μελέτες και πως μεταφράζουμε τα στοιχεία για να μη δημιουργούμε αυτές τις πλασματικές εικόνες».

Τους τελευταίους μήνες, τα σουπερμάρκετ έχουν επωμιστεί κόστος για τη διαχείριση της πανδημίας και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας που ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ, με την πρόσληψη χιλιάδων νέων εργαζομένων και την αγορά εκατομμυρίων τεμαχίων ως μέσων ατομικής προστασίας, όπως μάσκες, γάντια και αντισηπτικά.

Η ίδια η ομαλή λειτουργία της αγοράς και η εμπιστοσύνη του κοινού αποδεικνύουν την επιτυχία αυτής της προσπάθειας, με τα ευρήματα της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ να καταγράφει ποσοστά κάτω του 10% των πολιτών που φοβάται την επίσκεψη στα σουπερμάρκετ ή δεν πιστεύει στην επάρκεια αποθέματος προϊόντων.

Παράλληλα, μόνο το 14% δήλωσε πως δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.

Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της πανδημίας, όλες οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στις εξ αποστάσεως αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα με μεγάλο κόστος, παρότι μόλις το 5% των καταναλωτών χαρακτηρίζει το ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ ως το κύριο κανάλι αγορών τροφίμων, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης.

Εν όψει της αγοράς των εορτών, το ΙΕΛΚΑ διαβεβαιώνει ότι όλες οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την επάρκεια στη διάθεση των προϊόντων, καθώς παροτρύνει παράλληλα τους καταναλωτές να σέβονται τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, όπως τη διατήρηση αποστάσεων και τη χρήση μάσκας.

Για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, σημαντικό είναι, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι πολίτες να διασταυρώνουν τις πληροφορίες και να μη διαδίδουν στοιχεία παραπληροφόρησης.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Μασούτης: Το 30% των κερδών στους εργαζομένους

Ioannis Terzakis

ΟΑΕΔ: Ξεκινούν αιτήσεις επιχειρήσεων σε πρόγραμμα δημιουργίας 4.700 θέσεων εργασίας

@dmin

ΟΑΕΔ: Ανανεωμένο Portal με περισσότερες από 40 υπηρεσίες

@dmin

Γράψτε ένα σχόλιο

* Με τη χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε με την αποθήκευση και το χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα